Welcome to KPFEP


Motto

'Akauntan Menerajui Masa Hadapan'


Visi

'Memberi peluang kepada mahasiswa/i perakaunan untuk berinteraksi bersama badan-badan luar seperti badan profesional'


Misi

'Melahirkan mahasiswa/i yang berketerampilan, berdaya saing serta mampumengharungi cabaran arus globalisasi'

_____________________________________________________________

Sunday, January 11, 2009

HARI INTERAKSI PELAJAR TAHUN 1

Hari Interaksi Pelajar Tahun 1 Program Perakaunan

Kelab Perakaunan Fakulti Ekonomi Dan Perniagaan(KPFEP) telah menganjurkan Hari Interaksi Pelajar Tahun 1 pada 10 Jan 2009 dan dihadiri oleh pelajar-pelajar tahun 1 program perakaunan seramai hampir 150 orang pelajar. Antara pensyarah yang hadir adalah Prof Madya Dr Mohamat Sabri bin Hassan Dan Dr Zaleha Binti Shukor.

Pengisian utama program ini adalah memberi penerangan dan pemahaman program perakaunan kepada pelajar-pelajar tahun 1. Walaupun terdapat sedikit permasalahan dan kesulitan yang timbul terhadap program ini, namun ianya dapat diatasi hasil perbincangan diantara pelajar-pelajar dan pensyarah terbabit.

Apa yang menarik dalam program ini adalah sesi Latihan Dalam Kumpulan (LDK). Para pelajar yang dibahagikan kumpulan mengikut nama haiwan akan membina sebuah jambatan mengikut diskripsi dan syarat-syarat tertentu disamping menilai belanjawan keatas jambatan yang dibina. Tujuan LDK ini adalah untuk menerapkan sifat seorang 'akauntan' didalam diri para pelajar disamping memupuk semangat berpasukan dan kepimpinan.


No comments: